Ovoce a jeho vliv na naše zdraví


Proč je dobré jíst ovoce? Sice je postrachem pro všechny, kdo drží dietu, ale pokud ho budete konzumovat v dopoledních hodinách, nebude mít na redukci váhy žádný vliv. Naopak vám dodá spoustu energie a sníží riziko nejrůznějších onemocnění. Obsahuje totiž důležité živiny, jako vitamíny, minerály - zejména vitamín C, draslík a kyselinu listovou, jichž má spousta lidí nedostatek. Obsažená vláknina snižuje cholesterol a zvyšuje pocit sytosti, a tak je ovoce pro dietu velmi vhodné.

Obsažené antioxidanty pomáhají likvidovat volné radikály v těle, které poškozují naše buňky. Chrání nás tak před vznikem onemocnění a zároveň pomáhají v boji proti předčasnému stárnutí organismu.

Protože každý druh ovoce obsahuje jiné množství jednotlivých živin, proto je vhodné různé druhy střídat.

Druhy ovoce a jejich účinky

Ananas

Ananas dokáže skvěle pročistit tělo od škodlivin. Podporuje správné trávení i hubnutí a obsahuje vitamín C. V čerstvém ananasu najdeme látku bromelin, která urychluje zpracování bílkovin a působí protizánětlivě. Osvědčila se také při léčbě kostní a revmatoidní artritidy. Zkuste ho přidat do výborné ovesné kaše.

Banány

Obsahují spoustu draslíku, který optimalizuje funkci svalů a nervů. Banány jsou vynikající při léčbě žaludečních vředů a dalších žaludečních potíží. V nezralém stavu obsahují pektin (více než jablka), který udržuje cholesterol v optimální hladině a také podporuje zdravé srdce a cévy. Navíc jsou banány zdrojem vlákniny a vitamínu C. Zkuste je přidat do výborné ovesné kaše.

Grapefruit

Grepy dokáží pokrýt celodenní dávku vitamínu C. Díky jejich konzumaci můžete předcházet vzniku křečových žil. Prokazatelně snižují hladinu cholesterolu a urychlují trávení, což oceníte hlavně při dietě. Zkuste ho přidat do výborné ovesné kaše.

Hroznové víno

Hrozny obsahují zejména vitamíny skupiny B, vlákninu a minerály. Dokáží účinně čistit střeva, mají zklidňující účinky na nervovou soustavu a povzbuzují látkovou výměnu. Zkuste vínové hrozny přidat do výborné ovesné kaše.

Hrušky

Odvar z hrušek je velmi účinný při horečnatých onemocněních. Dále jsou hrušky močopudné, kladně ovlivňují odtok žluči, čímž zajišťují lepší trávení. Mají vysoký obsah vitamínů skupiny B, a to zejména pod slupkou. Neměly by se tedy zbytečně loupat. Zkuste ji přidat do výborné ovesné kaše.

Jablka

Jablka obsahují velké množství vitamínu C. Mají vysoký obsah vlákniny, takže jsou velmi vhodná při hubnutí. Posilují imunitu a skvěle působí na nervovou soustavu. Pokud je budete konzumovat pravidelně, odstraní i problém s případnou nespavostí. Syrová jablka účinkují proti zácpě, dušená zase proti průjmu. Dopřejte si i sušená jablka, obsahují totiž hodně vlákniny. Zkuste nastrouhat jablko a přidat do výborné ovesné kaše. Posypte skořicí a budete mít zcela jistě krásnější den :)

Mandarinky

Jsou skvělým zdrojem vitamínu C a pektinu, který snižuje hladinu cholesterolu. Dužina a membrány jsou zásobárnou bioflavonoidů, které působí jako antioxidanty. Zkuste je přidat do výborné ovesné kaše. Lepší jsou čerstvé, ale chybu neuděláte i s kompotem.

Meruňky

Patří mezi nejzdravější ovoce. Jsou skvělým zdrojem betakarotenu, obsahují vitamíny skupiny B a vitamín C. Mimo to v nich najdeme velké množství minerálů, např.: draslík, železo, vápník, hořčík, fosfor, mangan, síru, měď a další. Meruňky obsahují vlákninu, podporují imunitu a zlepšují zrak a stav pokožky. Dále léčí srdce a astma. Díky sušení se u nich zvýší koncentrace draslíku, fosforu a betakarotenu. Přidejte čerstvě nakrájenou meruňku do ovesné kaše. Chybu neudeláte ani se sušenou. Zcela jistě si pochutnáte.

1 zobrazení

© 2020 Ovesnakase.cz Všechna práva vyhrazena. 

  • Pinterest Sociální Icon